czwartek, 7 sierpnia 2014

Chorwacja, warto?

Rok temu w listopadzie zastanawiałam się z moim narzeczonym gdzie jedziemy. Do tej pory byliśmy tylko w Bułgarii i nie za dobrze wspominamy ten wyjazd. Więcej Tutaj . Chcieliśmy żeby tegoroczne wakacje były wspaniałe. Zabraliśmy mnóstwo katalogów do domu i oglądaliśmy najlepsze oferty. Ostatecznie wybraliśmy Tunezję, ja nie byłam do tego pomysłu do końca przekonana,ale się zgodziłam. Hotel był już wybrany kiedy przeczytałam o zamieszkach w Tunezji. O wyjeździe nie było mowy, zbyt wielka panikara ze mnie. Wybieraliśmy znowu, ja chciałam Chorwację, koleżanka namawiała mnie na Grecję. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na Chorwację. Wybraliśmy hotel, miejsce i termin.
Niestety do Chorwacji lata bardzo mało samolotów i trudno znaleźć rozsądną ofertę. Wybraliśmy się autobusem. Wyjazd mieliśmy zaplanowany na godzinę 13:45. Jechaliśmy przez Czechy, Austrię i Słowenię. Granicę słoweńsko - chorwacką przekroczyliśmy o godzinie 1:00, oprócz tego musieliśmy jechać jeszcze 8 godzin, żeby dotrzeć na prom. O godzinie 9:15 byliśmy na miejscu. O 10 wypływał prom i o 11 byliśmy już w hotelu. Podróż wymęczyła nas bardzo mocno. Byliśmy niewyspani, głodni. Marzyliśmy tylko o kąpieli i łóżku. Zastanawiałam się jak mogłam się zdecydować na podróż autobusem. Kiedy się już wyspaliśmy i poszliśmy na plażę już wiedziałam, że było warto. Morze jest krystalicznie czyste. Woda jest wyjątkowo słona. Widać pływające rybki, możemy też spotkać kraby i jeżowce.
Plaże w miejscu, w którym byliśmy były żwirkowe. Można było też spotkać kamieniste. Koc piknikowy i ręcznik z zupełności wystarczył żeby nie czuć, że leży się na kamieniach.
Obowiązkowo trzeba mieć ze sobą buty do pływania. O ile w morzu jeżowców nie było, dopiero daleko od plaży, to po kamieniach nie da się chodzić bez obuwia.
Jedzenie w Chorwacji mnie nie urzekło. Kolacje są bardziej obfite niż obiady. Bardzo często na obiad i kolacje były kotlety mielone. Miałam także okazję spróbować kałamarnicę i rekina.
Widoki są cudowne. Pierwszy raz w życiu miałam okazję zobaczyć morze i góry razem. Bujna kolorowa roślinność potęguję ten cudowny widok. Kamieniste uliczki i domy też dodają uroku temu miejscu. W Chorwacji jest też dużo ciekawych miejsc do zobaczenia. W samej miejscowości,w której byliśmy znajdowało się 5 kościołów, w tym 4 zabytkowe. Lecznicze bagna, promenada spacerowa.
Będąc w Chorwacji warto wybrać się do Dubrovnika i na wyspę Korcula.
Ceny :
Jedzenie jest trochę droższe niż u nas. Za to kupując dla rodziny pamiątki, możemy trochę zaszaleć. Ja za wazon dla mamy zapłaciłam 18 zł. Magnesy na lodówkę - 8 zł. Breloczki ok 10 zł.
Alkohole są tańsze. Rakija ok 20 zł, wina od 10 zł, wiśniówka 20 zł. Kupowane prosto w winiarni.
Podsumowując każdemu kto się zastanawia nad Chorwacją gorąco ją polecam. Morze jest czyste, plaże również. Możemy bez problemu porozumiewać się w języku polskim, bo Chorwaci w mniejszych miejscowościach nie umieją angielskiego, ale rozumieją po polsku.

Gdzie polecacie pojechać w przyszłym roku ?

1. Też polecam Chorwację. My akurat byliśmy w tamtym roku autem i droga też okropnie męcząca, ale było warto :)

2. Tydzień temu wróciłam, myśmy byli samolotem z biura podróży, ale indywidualny lot podobno do 300 zł w 1 stronę od osoby. Jedzenie smaczne, piwo pyszne, wino jeszcze lepsze. Plaże kamieniste, ale o tym było wiadomo. Rybki pływają, jeżowce są bez butów ni rusz. Krajobrazy niezapomniane jak z bajki. Nie żałuję tego wyjazdu, było bajecznie. Co do wody jedna sól. Trzeba było się zmywać po każdym wyjściu na plaże ot urok Adriatyku:)
    Na blogu pisałam o wrażeniach, poczytaj jak chcesz:)

3. nigdy nie bylam :/ a co do wakacji to do mnie na sardynie :) :)

4. Piękne zdjęcia. Nigdy nie byłam w Chorwacji.

5. Dlatego ja nigdy w życiu nie wybiorę się już nigdzie autobusem. Wybrałam się tak do Anglii ponad 30h jazdy. To była istna męczarnia!! I powiedziałam nigdy więcej. Teraz tylko samoloty, nawet jeśli bym miałam więcej wydać. Ale fajnie, że byłaś zadowolona z wycieczki :) W Chorwacji nigdy nie byłam.
    Ja z racji, że byłam na Majorce i Gran Canarii mogę oba miejsca polecić. Bardzo ładnie i ciepło :) Teraz myślę, może na jakąś Ibizę się wybrać. Jeszcze zobaczymy :)

1. Myślę nad Hiszpanią lub Włochami, ale najbardziej kuszą mnie Wyspy Kanaryjskie

2. no to Gran Canaria jest na Wyspach Kanaryjskich :)

6. Właśnie wróciłam z Chorwacji i jestem zachwycona :) (pojechaliśmy swoim autem) Porozumiewaliśmy się praktycznie tylko po angielsku, "po polsku" kupowałam tylko arbuza na rynku ;) Piękne te Twoje zdjęcia :)

7. może dla takich widoków kiedyś zdecyduję się na jazdę autobusem :) latania bardzo się boję :)

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Jeżeli będziesz mieć ochotę mnie poobserwować na pewno się odwdzięczę.